Jak dbać o skórę skłonną do żylaków?

Dbanie o skórę skłonną do żylaków sprowadza się nie tylko do używania odpowiednich kosmetyków. Konieczna jest przede wszystkim profilaktyka zdrowotna. Powinna ona polegać na: włączeniu regularnej aktywności fizycznej do codziennego rozkładu zajęć, wprowadzeniu do diety elementów korzystnie wpływających na naczynia krwionośne oraz jeśli to konieczne odpowiedniej suplementacji. Jako, iż żylaki najczęściej dotykają kobiet, które spędzają dużo czasu w pozycji siedzącej, można sformułować pewne ogólne zasady, które sprawią, że nie tylko ryzyko żylaków będzie mniejsze, ale i skóra nóg (i całego ciała) będzie lepiej odżywiona i piękniejsza.

Prawidłowe krążenie krwi.

Warto zdać sobie sprawę, że prawidłowe krążenie krwi odpowiada również za nasze dobre samopoczucie. Przy pracy siedzącej warto pamiętać, by co jakiś czas wykonywać prostą „gimnastykę”, nie pozostawać zbyt długo w jednej pozycji, ruszać nogami, napinać mięśnie. Aktywność fizyczna po pracy powinna wejść nam w krew – może nią być spacer, pływanie, jazda na rowerze, pilates – wszystko to usprawni krążenie krwi. Należy jednak uważać, by wysiłek nie był zbyt intensywny (podnoszenie ciężarów zdecydowanie odpada).

Dbanie o skórę i dieta.

Bardzo istotne w dbaniu o skórę skłonną do żylaków jest również unikanie sauny, zbyt gorących kąpieli czy solarium – wysoka temperatura rozszerza naczynia, zwalnia przepływ krwi i zwiększa ryzyko rozwoju choroby. Dbanie o skórę to również dieta. Powinna ona zawierać dużo warzyw i owoców (szczególnie tych bogatych w antyoksydanty), błonnika (rozpuszczalnego oraz nierozpuszczalnego) oraz płynów. Chodzi o to, aby usprawnić działanie układu trawiennego i uniknąć zaparć. Zaleca się również zrezygnowanie z wysokoprocentowych alkoholi oraz papierosów(które negatywnie wpływają na funcjonowanie naczyń krwionośnych).